Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden
Door gebruik te maken van de diensten van Hospitality Travel Management stemt u in met de volgende voorwaarden:
Artikel 1: Reserveringen
- Reserveringen kunnen online of per e-mail worden gemaakt: info@hospitalitytravelmanagement.nl.
- Hospitality Travel Management zal altijd een reservering bevestigen via e-mail.
- Reserveringen zijn geldig zodra Hospitality Travel Management een vooruitbetaling heeft ontvangen. Indien er geen vooruitbetaling is ontvangen, is de reservering niet geldig.
- Indien u ten minste 48 uur voor de geplande vertrektijd boekt, garanderen wij een beschikbare auto met chauffeur wanneer het ophaaladres in Amsterdam of op de luchthaven AMS Schiphol is (met uitzondering van de Mercedes Sprinter-bussen en de Touring Coach).
- Bij boekingen binnen 48 uur voor de geplande vertrektijd zullen wij ons best doen om een beschikbare auto met chauffeur voor u te regelen. Indien er geen beschikbaarheid is, zal de boeking worden geannuleerd en zal er een terugbetaling worden gedaan. Indien het gevraagde voertuig niet beschikbaar is, zullen wij contact met u opnemen om een alternatief voertuig aan te bieden. Indien wij geen contact met u kunnen opnemen, zullen wij u ophalen met dit alternatieve voertuig.
- U kunt uw reservering tot 48 uur of meer voor de geplande ophaaltijd kosteloos wijzigen. Het is niet altijd mogelijk om uw reservering binnen 48 uur voor de geplande ophaaltijd te wijzigen en er kunnen extra kosten zijn om uw reservering binnen 48 uur voor de geplande ophaaltijd te wijzigen.
Artikel 2: Aansprakelijkheid
- De huurder van de auto met chauffeur is altijd zelf verantwoordelijk, evenals zijn gezelschap.
- In geval van schade aan of in het voertuig veroorzaakt door een van de passagiers, zal dit worden verhaald op de huurder.
- Roken of drugsgebruik is niet toegestaan in een van de voertuigen.
- Het is niet toegestaan om uw eigen eten of drinken te nuttigen in een van onze voertuigen.
- Indien een van de passagiers ziek wordt en moet overgeven in de auto, heeft Hospitality Travel Management het recht om minimaal € 250 aan schoonmaakkosten in rekening te brengen, evenals mogelijke inkomstenderving, afhankelijk van het gehuurde voertuig.
Artikel 3: Aankomstinstructies
- Na aankomst op de luchthaven wordt u verzocht uw mobiele telefoon aan te zetten. De chauffeur zal u een sms sturen met informatie over waar hij u zal ontmoeten. Als u de chauffeur niet kunt vinden en hem niet kunt bereiken op zijn mobiele telefoon, wordt u verzocht onmiddellijk contact op te nemen met Hospitality Travel Management.
- Indien uw vlucht vertraagd is, neem dan direct contact met ons op zodat we u kunnen ophalen op het juiste nieuwe aankomsttijdstip zonder extra kosten (maximaal 6 uur zonder extra kosten). Er geldt een extra vergoeding van € 50,- indien uw vlucht meer dan 6 uur na de oorspronkelijke aankomsttijd vertraagd is.
- Indien er wijzigingen zijn in uw vluchtnummer of vluchtdatum (bijvoorbeeld een wijziging), wordt u verzocht om direct contact op te nemen met Hospitality Travel Management. Indien u uw ophaaldatum of ophaaltijd binnen 24 uur van de oorspronkelijke vertrekdatum en -tijd annuleert of wijzigt, is er geen restitutie mogelijk.
Artikel 4: Overdrachten
- Onze tarieven zijn alleen geldig voor transfers die beginnen of eindigen in Amsterdam of AMS Schiphol Airport.
- Indien u online een reservering maakt en het ophaaladres of het afleveradres bevindt zich niet in Amsterdam of AMS Schiphol Airport, zullen wij de extra kilometers van Amsterdam naar het ophaaladres in rekening brengen.
- Het is mogelijk om uw ophaaltijd na uw reservering kosteloos te wijzigen, mits dit ten minste 48 uur voor vertrek gebeurt. Indien u uw ophaaltijd binnen 48 uur voor vertrek moet wijzigen, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
- De kosten voor een extra stop tijdens een transfer bedragen minimaal € 50,- (afhankelijk van het gehuurde voertuig en de duur van de extra stop).
Artikel 5: Wachttijd
- Voor internationale en Europese vluchten is 70 minuten gratis wachttijd inbegrepen na de landing van het vliegtuig. Daarna geldt een extra minimumbedrag van € 50,- (afhankelijk van de duur van het wachten van de chauffeur).
- Voor stadsvervoer of transfers naar de luchthaven is 20 minuten gratis wachttijd inbegrepen na de vertrektijd. Daarna geldt een extra minimumbedrag van € 30,- (afhankelijk van de duur van het wachten van de chauffeur).
Artikel 6: Beschikking / Uurlijkse dienst / Sightseeing Tours / Shuttle Service
- De minimale huurduur voor beschikking, uurlijkse dienst of sightseeing tours is 4 uur, berekend van en naar het garageadres van Hospitality Travel Management in Amsterdam.
- Voor elke uur zijn 30 kilometers gratis inbegrepen. Daarna worden extra kilometers in rekening gebracht, afhankelijk van het gehuurde voertuig.
- Beschikking, uurlijkse dienst of sightseeing tours moeten beginnen en eindigen in Amsterdam of op AMS Schiphol Airport. Indien de dienst ergens anders eindigt, worden extra kilometers/uren in rekening gebracht tot Amsterdam.
Artikel 7: Overmacht
- Hospitality Travel Management is niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen, wijzigingen of annuleringen van de dienst als gevolg van overmacht of andere omstandigheden die onvoorzienbaar zijn of buiten onze controle vallen, zoals ongevallen van derden op de transferroute, onverwachte verkeersopstoppingen, onverwachte pechgevallen, politiecontroles, terrorisme, extreme weersomstandigheden, enz.
- Hospitality Travel Management is niet verantwoordelijk voor fouten van zijn onderaannemers.
- Hospitality Travel Management is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten als gevolg van een annulering door overmacht.
Artikel 8: Verloren Voorwerpen
- Hospitality Travel Management is niet verantwoordelijk voor verloren voorwerpen in de voertuigen.
Artikel 9: Annuleringen
- Bij annulering ten minste 7 dagen voor het geplande vertrek zijn er geen annuleringskosten.
- Bij annulering tussen 2-7 dagen voor vertrek geldt een annuleringsvergoeding van 50%.
- Bij annulering binnen 2 dagen voor vertrek geldt een annuleringsvergoeding van 100%.
- Het bedrag van overnachting(en) geboekt voor de chauffeur wordt niet gerestitueerd.
- Annuleringen zijn geldig wanneer Hospitality Travel Management een annulering per e-mail heeft ontvangen.
- Hospitality Travel Management behoudt zich het recht voor om een reservering te annuleren vanwege een fout in ons reserveringssysteem of vanwege overmacht zonder boete.
- Hospitality Travel Management zal altijd een terugbetaling doen wanneer de reservering is betaald. Het bedrag van de terugbetaling is niet hoger dan het bedrag van de reservering.
- Bij een terugbetaling wordt er 3,5% administratiekosten ingehouden.
Artikel 10: No Show Beleid
- Bij een No Show wordt 100% van het bedrag ingehouden en is er geen restitutie mogelijk.
- Voor ophaaltransfers vanaf de luchthaven wordt 15 minuten na het afhandelen van de bagage en het niet aanwezig zijn bij de aankomsthallen/gate als No Show beschouwd.
- Voor stadsvervoer wordt 30 minuten na de geplande vertrektijd als No Show beschouwd indien u niet aanwezig bent op het ophaaladres.
Artikel 11: Kortingscodes
- Kortingscodes zijn alleen geldig voor de specifieke dienst die is goedgekeurd door Hospitality Travel Management.
- Bij fraude wordt de boeking geannuleerd.
Artikel 12: Voertuigen
- Hospitality Travel Management garandeert dat de voertuigen voortdurend worden gecontroleerd om mogelijke storingen te voorkomen.
- Indien het voertuig als gevolg van storingen niet verder kan rijden, zal Hospitality Travel Management een ander voertuig regelen of de huurder compenseren voor het resterende deel van de rit.
- Hospitality Travel Management zal altijd Mercedes-voertuigen aanbieden. Indien niet beschikbaar, wordt een voertuig gelijkwaardig aan een Mercedes verstrekt.
Artikel 13: Tarieven
- Onze tarieven zijn inclusief alle lokale belastingen, meet & greet luchthaven ophaalservice met naambordje, gratis wifi aan boord en flessenwater. Tarieven zijn exclusief 9% BTW.
- Er worden geen administratiekosten, parkeerkosten op de luchthaven of parkeerkosten in de steden, brandstoftoeslag, fooien of staatsbelastingen in rekening gebracht.
- In sommige gevallen worden parkeerkosten in rekening gebracht voor Mercedes Sprinter-bussen en Touring Coaches.
- Tarieven zijn exclusief lunch, diner en overnachting van de chauffeur. Alleen bij boekingen van 8 uur of meer wordt een vergoeding voor lunch en diner in rekening gebracht.
- Een nachttoeslag van 15% is van toepassing tussen 22:00 en 06:00 uur.
Artikel 14: Betalingen
- Betalingen kunnen worden gedaan via creditcard, bankoverschrijving, PayPal, Ideal, factuur of op rekening (alleen voor vaste klanten).
- Bij een bankoverschrijving is vooruitbetaling vereist voordat u gebruik kunt maken van onze diensten.
- Bij betaling via bankoverschrijving is het volledige bedrag vereist (geen gedeelde bankkosten).
- Diensten zijn alleen toegankelijk na vooruitbetaling.
Artikel 15: Punctualiteitsgarantie
- Onze chauffeurs doen hun uiterste best om altijd op tijd aanwezig te zijn. In sommige gevallen is het echter onmogelijk om de garantie van stiptheid te bieden vanwege overmacht.
Artikel 16: Geschillen
- Eventuele geschillen worden uitsluitend behandeld door de bevoegde rechter in Amsterdam en worden beheerst door de Nederlandse wet.